Wesprzyj nas

Przyspieszamy metabolizm

Jak przyspieszyć metabolizm?

Przemiana materii to zdolność organizmu do spalania większej ilości kalorii. Problem w tym, że u każdego z nas jest ona inna, a do tego może to zależeć od tak banalnych czynników jak wzrost, wiek, czy płeć. Pojawia się więc pytanie – jak można zwiększyć spalanie tłuszczu jedząc określone produkty?

Wiadomo, że odżywianie ma kluczowe znaczenie w procesie odchudzania. Przejdźmy więc do rzeczy i dowiedzmy się, co ma wpływ na szybsze spalanie kalorii.

Co jeść…

Przede wszystkim wybieraj produkty bogate w jod (ryby i owoce morza, szpinak, szczypiorek) i błonnik (gruboziarniste kasze, razowe pieczywo, warzywa, owoce). W twojej codziennej diecie nie powinno zabraknąć białka. Ponieważ bardzo trudno je strawić, organizm wykorzysta do tego celu więcej energii. Dobre źródła białka to chuda wołowina i wieprzowina, ryby, białe mięso, jaja, a także niskotłuszczowe koktajle mleczne. Właśnie – pij mleko! Wcale nie dlatego, że będziesz wielki, ale z powodu wapnia, który także przyspiesza metabolizm. Jeśli nie lubisz produktów mlecznych, postaw na zielone warzywa liściaste.

Morskie ryby są bogate w tłuszcze omega-3, które obniżają poziom leptyny (hormonu bezpośrednio związanego z metabolizmem). Jedząc je spalasz więcej tłuszczu. Pieprz, papryka i chilli zawierają kapsaicynę. Przyspiesza pracę serca i metabolizmu. Podobno ostro doprawione potrawy potrafią przyśpieszyć spalanie zjedzonych kalorii nawet o 23 procent! Poza tym do potraw dodawaj przyspieszające trawienie przyprawy takie jak imbir, cynamon, bazylię, oregano, estragon, a do dań z warzyw i owoców – orzechy, pestki dyni, ziarna słonecznika lub sezamu.

Pij dużo wody. Najlepiej, aby było to 8 szklanek dziennie. Nie musi to być koniecznie woda mineralna, ale to najlepszy wybór, bo nie ma kalorii. Poza tym jest potrzebna do prawidłowej pracy układu trawienia, a jej brak powoduje spowolnienie nie tylko spalania, ale wszystkich czynności. W efektywniejszej przemianie materii pomoże ci chrom, który ustabilizuje poziom cukru we krwi. Zażywaj go jako suplement diety. Trawienie wspomaga też kofeina, a więc kawa i zielona herbata są bardzo na miejscu.

… i jak jeść?

Najprostszym sposobem jest zwiększenie liczby posiłków. To nie żart! Jeśli jesz częściej, masz szybszą przemianę materii. Oczywiście pod warunkiem, że porcje będą mniejsze niż podczas normalnych, choć rzadszych posiłków. I w tym miejscu uwaga – nie należy odchudzać się zbyt intensywnie! Prowadzi to bowiem do spowolnienia przemiany materii. Rozwiązaniem jest stosowanie co jakiś czas diety o zdecydowanie wyższej kaloryczności.

Metabolizm przyspiesza również po śniadaniu. To dlatego wszyscy eksperci podkreślają, że jest to najważniejszy posiłek w ciągu dnia. Można powiedzieć, że powoduje pobudzenie układu trawiennego po wielogodzinnym śnie. Pozwala też utrzymać masę mięśniową, a skoro już o tym mowa – mięśnie, to także szybsze spalanie. Dlatego warto o nie zadbać. Trening kardio (np. rower, bieganie, wiosła) powinien trwać przynajmniej 40 minut.

Źródło artykułu: kuchnia.wp.pl

26.07.2011, 10:39, dodała: Ola


  • Gallery

    dsc_0127 dsc_0126 dsc_0125 dsc_0124
  • Najpopularniejsze tematy